ישראל והאיחוד האירופי מחדשות את הדיאלוג הכלכלי-מדיני

שלמה ריזל No Comments on ישראל והאיחוד האירופי מחדשות את הדיאלוג הכלכלי-מדיני

ראש הממשלה לפיד: "זהו הפורום שיאפשר לנו לקדם קשרים כלכליים בין ישראל לאיחוד ולחזק את המאבק שלנו בהפחתת יוקר המחיה בישראל ובאירופה. המועצה הזו לא כונסה במשך יותר מעשור מסיבות לא נכונות"

דגל האיחוד האירופי צילום: סרגיי אטל, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה יאיר לפיד הוביל היום (שני) את כינוס המועצה הכלכלית-מדינית העליונה בין ישראל והאיחוד האירופי ("מועצת האסוציאציה").

בלשכת ראש הממשלה אומרים כי המפגש ההיסטורי מהווה פריצת דרך מדינית המחזקת את מעמדה של ישראל, ומכירה בחשיבותה ובנכסיותה ברמה האזורית והעולמית. בנוסף, כינוס זה יתרום להרחבת היחסים הכלכליים-מדיניים בין ישראל והאיחוד, להמשך קידום שיתופי פעולה בילטרליים בתחומי סחר, אקלים, אנרגיה, טכנולוגיות מים, דיגיטליזציה, סייבר ובריאות. צעדים אלה יתרמו רבות לאזרחי ישראל בסוגיות כמו הורדת יוקר המחיה, חיזוק הכלכלה, חקלאות ותיירות.

כמו כן, המפגש יקדם שורה של פרויקטים: תמיכה בחברות ישראליות ושיתופן במיזמים במימון אירופי, חתימה על הסכם "נדידת נתונים" (Roaming) שיוריד דרמטית את עלויות התקשורת, הסכמים שיאפשרו לייצא תוצרת חקלאית אורגנית לאירופה ויאמצו תקינה שתוריד את עלות המוצרים.

כחלק מהמפגש, ישראל והאיחוד האירופי החליפו ביניהן הצהרות. ההצהרה הישראלית מדגישה את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ואת ירושלים כבירתה הנצחית והבלתי מחולקת.

בכינוס השתתפו הנציג העליון לנושאי חוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל וכן שרי חוץ של מדינות נוספות. כמו כן, השתתפו גם שר ההגנה הקפריסאי והשר מטעם אירלנד לעניינים אירופאיים. שר המודיעין אלעזר שטרן ייצג את ממשלת ישראל בבריסל, וימשיך להוביל את המשלחת הישראלית בדיונים המדיניים בכינוס.

רה"מ לפיד הודה לממשלת צ'כיה המכהנת כנשיאה תורנית באיחוד האירופי, על הובלת הכינוס.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בפתח הכינוס: "לפני יותר משנה, כשהקמנו את הממשלה החדשה בישראל, הגדרתי מספר מטרות למדיניות החוץ. אחת החשובות בהן הייתה שיפור יחסינו המדיניים והכלכליים עם האיחוד האירופי. האיחוד האירופי הוא שותף הסחר העיקרי של ישראל, אבל אנחנו חולקים יותר מרק אינטרסים כלכליים".

וידאו: יוסי כהן/ לע"מ | תמונה: קובי גדעון/ לע"מ
video
play-sharp-fill

לדבריו "זהו הפורום שיאפשר לנו לקדם קשרים כלכליים בין ישראל לאיחוד ולחזק את המאבק שלנו בהפחתת יוקר המחיה בישראל ובאירופה. המועצה הזו לא כונסה במשך יותר מעשור מסיבות לא נכונות".

עוד אמר לפיד: "העובדה שאנחנו מכנסים אותה כעת היא תיקון של טעות היסטורית. זוהי אבן דרך חשובה ביחסינו המשתפרים. השנה האחרונה הייתה שנה של התקדמות נרחבת ביחסים שלנו, ויש עוד הרבה דברים שנוכל לעשות".



0 תגובות